TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Európai unió


Kapacitásbővítés az oktatás terén a közelgő magyar elnökség kapcsán

A Tárki-Tudok felmérést végzett a soros hazai Európai Uniós elnökségben érintett minisztériumi és háttérintézményi szakemberek, a pedagógusok és a diákok körében a 2011-es elnökséggel kapcsolatban. Általánosságban elmondható, hogy a megkérdezettek elsősorban információ- és tudáshiányban szenvednek az Európai Unióval kapcsolatosan, így ennek orvoslása lenne a legfontosabb szempont a felkészülés időszakában. A minisztériumi és háttérintézményi szakemberek is kiemelték ezt a hiányosságot, így ismeretbővítő tréningekre tartanának leginkább igényt, akár a szabadidejük rovására is. Sokak szerint lenne nagy segítség egy tematikus honlap létrehozása, és személyes konzultációs lehetőségek a tréningek során, amelyek fontos segédletet nyújtanának a felkészülésben. A felmérésben megkérdezett pedagógusok egy nagy része nem tartja magát eléggé tájékozottnak az EU-val kapcsolatban, de többségük nyitott ez irányú képzésekre. A diákok ismeretei ugyancsak hiányosak, leginkább az internetről tájékozódnak. Az elnökség során hangsúlyozandó oktatásügyi kérdések tekintetében megoszlottak a vélemények aszerint, hogy kinek milyen típusú felelőssége lesz az elnökség idején. Így a minisztériumi, háttérintézményi dolgozók a jól mőködő rendszerelemeket hangsúlyoznák, míg a pedagógusok és egyéb szakértők szerint muszáj a problémákra irányítani a figyelmet. Minden szereplőnél előkerült a pedagógusképzés átalakítása illetve a pedagógusi munka értékelésének fejlesztése mint a jövő egyik nagy feladata. További részleteket a felmérésről készült zárótanulmányban olvashatnak, amely itt érhető el.

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu