TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Konferencia-részvétel


Oktatási-képzési együttmőködés az Európai Unióban a magyar EU elnökségre való felkészülés jegyében

Az oktatás és képzés területén folyó együttműködésről a tagállamoknak kétévente jelentést kell készíteniük az Európai Unió számára, amelyben számot adnak az „Oktatás és képzés 2010” EU munkaprogramban meghatározott célok megvalósítása érdekében tett intézkedéseikről, a nemzeti előrehaladásról. A workshop egyik célja a 2009-es magyar nemzeti jelentés ismertetése, megállapításainak bemutatása. Az esemény egyúttal azt a célt is szolgálja, hogy az oktatási-képzési ágazat érdekelt és érintett képviselőivel eszmecserét folytassunk a 2011 első félévi EU Elnökséggel kapcsolatos aktuális kérdésekről, lehetséges elnökségi programról, az ágazat illetékességi körébe tartozó célokról, tartalmi irányokról, prioritásokról és ezek minél hatékonyabb kommunikálásáról.

Időpont: 2009. december 7. 10.00- 14.00
Helyszín: Tempus Közalapítvány, 1093 Lónyay u. 31.

A rendezvényen bemutatásra kerülő Nemzeti Jelentés magyar nyelven itt érhető el.

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu