TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Konferencia-részvétel


Országos Neveléstudományi Konferencia 2014

 Országos Neveléstudományi Konferencia 2014

2014. november 6-7-8.-án cégünk több szerepkörben is részt vett a XIV. Országos Neveléstudományi Konferencián. Az általunk szervezett szimpózium a PISA eredmények hazai eredményire reflektált, a tanoda témában szervezett szimpóziumon pedig Lannert Judit és Németh Szilvia előadást tartottak a legfrissebb tanodamonitorunk eredményeiről. A cég egy poszterrel is képviseltette magát, amin az oktatásfejlesztési programok értékelésének módszereit foglaltuk össze.

A prezentációk és a poszter megtekinthetőek és letölthetőek honlapunkról itt. 

Lannert Judit: Tanulói teljesítmény Magyarországon és a környező országokban a digitális szövegértés és matematika vonatkozásában - A PISA eredmények magyar olvasata.

Lannert Judit: Egész napos iskola vagy tanoda?  - A 2013-as tanoda monitoring-program fő eredményeinek továbbgondolása

Németh Szilvia: Mi áll a tanulói teljesítmény-romlás hátterében? A OKM és PISA mérés módszertani aspektusai.

Németh Szilvia: A 2009-es és a 2013-as tanodakutatás eredményeinek az összehasonlítása - A REF tanoda monitoring-programok fő eredményei -A hátrányos helyzetű tanulók oktatási lehetőségei.

Poszter: Oktatási és fejlesztési programok értékelése.

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu