TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Kulturális tanulás és sokszínűség Európában


A Europe in Perspective: International Co-operation in Cultural Learning projekt célja, hogy promotálja a diverzitást és a kreatív, tapasztalai megközelítést a kulturális tanulásban. 

A projekt támogatja az olyan új transznacionális és európai szakmai fejlesztési lehetőségeket, amelyek mind az iskolai dolgozók, mind a művészeti és kulturális oktatás területen tevékenykedők interkulturális megértését és európai tudatosságát növelhetik. Ennek elősegítésére a résztvevő partnerek kifejlesztenek és tesztelnek egy multinacionális, több modulból álló tréningkoncepciót. 

A Europe in Perspective: International Co-operation in Cultural Learning a német Federation for Arts Education and Cultural Learning (BKJ) és a Creativity, Culture and Education (CCE) nemzetközi alapítvány projektje. Stratégiai partnereik a T-Tudok Zrt, a KulturKontakt Austria (KKA) és a National Centre of Expertise for Cultural Education and Amateur Arts (LKCA).

A projekt a Stiftung Mercator alapítvány és az Európai Unió finanszírozásában valósul meg (az Erasmus+ Youth in Action program keretében).

További információ: https://europe-in-perspective.eu/




hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu