TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Média-jelenlét


Kreatív Partnerség Magyarország Pilot-program

 2013 decemberétől cégünk gazdája a Kreatív Partnerség Magyarország Pilot-programnak, amelynek első sikeres eredményei mérhetőek és láthatóak. A hazai projektet megelőzte egy szoros nemzetközi együttműködés és munka az ötletgazda angliai alapítvánnyal (Creativity Culture & Education International Foundation). A program során művészek (pl. előadóművészek, képzőművészek, építészek, multimédia szakemberek, festők) segítik kreatív módon a pedagógusokat és tanulókat az eredményes tanuláshoz. Az egyedülálló program fókuszában az olyan gyakori iskolai gondok állnak, mint a magatartási problémák vagy a tanulási nehézségek az olyan nehezebb tárgyaknál, mint a matematika, fizika vagy történelem. A művészek által behozott kreatív ötletek növelik a tanulók motivációit és eredményesebbé teszi a kritikus tantárgyak oktatását is. Nem utolsósorban csökkenti a pedagógusi kiégés kockázatát és segít a tanulók közötti kohézió erősítésében, valamint a szülők partneri bevonásában.  A megvalósításban partnerünk a Budai Városkapu Általános Iskola, Szakiskola, Speciális Szakiskola és Alapfokú Művészeti Iskola hét tagintézménye, ahol már az első három hónapban is csodákról számolnak be a pedagógusok. Közülük is kiemelkedő eredményeket ért el a Bártfa Utcai Általános Iskola, az Index portálra is felkerült filmen az intézményvezető, Juhászné Devecseri Valéria mondja el tapasztalatait. 

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu