TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Művészeti és Kulturális Oktatás Területén Működő UNESCO Obszervatóriumok Európai Hálózata


Kulturális obszervatórium

11 ország (Ausztria, Belgium, Dánia, Anglia, Franciaország, Németország, Magyarország, Hollandia, Lengyelország, Portugália és Spanyolország) egyetemei és kutatóintézetei által alapított hálózat célja az, hogy rendszeresen monitorozzák az egyes résztvevő országok köznevelési és felsőoktatási intézményi gyakorlatát a kulturális nevelés témakörében, kapcsolódva az UNESCO által megfogalmazott irányelvekhez. A hálózatalapítók vállalják, hogy évente, hazai és nemzetközi konferencián mutatják be azonos kritériumok alapján készített országjelentésüket, ráirányítva a figyelmet a művészeti és kulturális nevelés aktuális kihívásaira.

A hálózat kezdeményezője és koordinátora az UNESCO Chair in Arts and Culture in Learning, University of Erlangen-Nuremberg

2016 júniusában a spanyolországi Girona-ban találkoztak a hálózat tagjai, hogy megismerjék és értékeljék az alapítás óta eltelt időben elvégzett munkát, és megbeszéljék a következő időszak feladatait. Az év témája az interkulturalitás: interkulturális bevonódás, találkozás a kisebbségekkel és a migráció kérdésével. Az obszervatóriumok feladata, hogy felmérjék, milyen hazai kutatások készültek ebben a témában az elmúlt években, és mindenki számára elérhetővé tegyék ezeket a hálózat új honlapján: http://eno-net.eu/. Kifejezetten olyan kutatások bemutatása a feladat, ahol különböző kultúrából jövő csoportok találkoznak, és közös élményben van részük a művészetoktatáson keresztül.

A hálózat tagjai legközelebb novemberben találkoznak Remscheid-ben, Németországban, ahol a találkozó szerves része lesz egy, a kulturális diverzitásról és a menekültek művészeti oktatásáról szóló konferencia is.

vissza  


hírek


Művészek és tanárok együttműködése - Országos kulturális fórum Bukarestben

Németh Szilvia október 27-én fő előadóként vett részt a román Culture and Education szervezet által szervezett országos fórumon, melynek fő témája a művészek és pedagógusok iskolai együttműködése volt az oktatás színvonalának növelése érdekében, valamint kiemelt  figyelem irányult a hátrányos helyzetű térségek tanulóinak motiváció-növelési, és kompetenciafejlesztési lehetőségeire. 

Németh Szilvia a fórumon részletesen bemutatta a T-Tudok Zrt. Kreatív Partnerség programjának Gyergyóremetén működő projektjét, valamint a további fejlesztési lehetőségeket,

melyeket az OECD kreativitásfejlesztési 

programjában való részvétel kínált.  

A teljes program itt található:

 http://culturaineducatie.ro/forumulcie-2017/program/


Kiállítás nyílik a Kreatív Partnerség és a Ludwig Múzeum közös iskolai projektjének keretében

A tavaszi félévben a Ludwig Múzeum művészei bekapcsolódtak a T-Tudok Kretaív Partnerség projektjébe, és a diákokkal együtt tanultak és alkottak az osztálytermekben! 

média-jelenlét


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu