TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Művészeti és Kulturális Oktatás Területén Működő UNESCO Obszervatóriumok Európai Hálózata


Kulturális obszervatórium

11 ország (Ausztria, Belgium, Dánia, Anglia, Franciaország, Németország, Magyarország, Hollandia, Lengyelország, Portugália és Spanyolország) egyetemei és kutatóintézetei által alapított hálózat célja az, hogy rendszeresen monitorozzák az egyes résztvevő országok köznevelési és felsőoktatási intézményi gyakorlatát a kulturális nevelés témakörében, kapcsolódva az UNESCO által megfogalmazott irányelvekhez. A hálózatalapítók vállalják, hogy évente, hazai és nemzetközi konferencián mutatják be azonos kritériumok alapján készített országjelentésüket, ráirányítva a figyelmet a művészeti és kulturális nevelés aktuális kihívásaira.

A hálózat kezdeményezője és koordinátora az UNESCO Chair in Arts and Culture in Learning, University of Erlangen-Nuremberg

2016 júniusában a spanyolországi Girona-ban találkoztak a hálózat tagjai, hogy megismerjék és értékeljék az alapítás óta eltelt időben elvégzett munkát, és megbeszéljék a következő időszak feladatait. Az év témája az interkulturalitás: interkulturális bevonódás, találkozás a kisebbségekkel és a migráció kérdésével. Az obszervatóriumok feladata, hogy felmérjék, milyen hazai kutatások készültek ebben a témában az elmúlt években, és mindenki számára elérhetővé tegyék ezeket a hálózat új honlapján: http://eno-net.eu/. Kifejezetten olyan kutatások bemutatása a feladat, ahol különböző kultúrából jövő csoportok találkoznak, és közös élményben van részük a művészetoktatáson keresztül.

A hálózat tagjai legközelebb novemberben találkoznak Remscheid-ben, Németországban, ahol a találkozó szerves része lesz egy, a kulturális diverzitásról és a menekültek művészeti oktatásáról szóló konferencia is.

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu