TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Indikátorok


A magyar közoktatás számokban: Facts and Figures 2014/2015 kötet

Az alapvető, lényegében statikus, évről-évre lekérdezett adatok az Oktatási Hivatal adatbázisaiban megtalálhatók. A kiadvány szerkesztői ezekből az adatokból válogattak, kiegészítve a volumen adatokat néhány egyszerű mutatóval. Tapasztaljuk, hogy ezek az egyszerű mutatók is – több éves összehasonlításban – nagyon is élő problémákra világítanak rá, vagyis a trendek követése az oktatáspolitika számára igen fontos jelzéseket ad.

A kiadvány első változata a TÁMOP 3.1.8 program keretében, az Oktatási Hivatal megrendelésére készült el 2015. januárjára. Ezt a változatot az Oktatási Hivatal saját igényeinek megfelelően más formátumban a honlapján közölte – bár nem kézenfekvő helyen. Jelen kiadvány második, átdolgozott kiadásnak tekinthető annyiban, hogy a szerkesztő az első változatban közölt adatokat újabb (2014-es) adatokkal egészítette ki. Továbbá el kellett hagyni néhány indikátort, mivel újabb adatok már nem voltak hozzáférhetők, vagy változtak az eredeti definíciók. Néhány esetben új mutatókkal, ábrákkal egészítettük ki a kötetet.

Általános probléma volt, hogy a felsőoktatási adatokhoz nem fértünk hozzá abban a formában, ahogyan szükség lett volna rájuk, egyes közoktatási mutatókat pedig, amelyek előállítását a kiadvány első változatában a projekt keretében megfinanszírozta a megrendelő, már nem tudtunk előállítani. Ezek utoljára a Közoktatási rendszer indikátorai 2015 c. kötetben jelentek meg, amit az MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézete adott ki saját honlapján.

A kiadványról az Eduline is írt:

http://eduline.hu/kozoktatas/2016/11/3/Ismeretlen_tenyek_a_magyar_oktatasrol_QVAI23

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu