TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Indikátorok


Indikátorfejlesztés 2015

A projekt a már korábban észlelt hiányosságok okait kívánta feltárni, megvizsgálva, hogy a különböző köznevelési ágazati adatgyűjtések során keletkező adatgyűjteményekből hogyan lehet előállítani egy olyan adatvagyont, amely kielégítheti az oktatáspolitika és az oktatásirányítás különböző szintjein dolgozók és kutatók elemzési igényeit, egyúttal biztosítva, hogy az adatbázisokban hosszabb távon is kereshetők legyenek az azonos mutatókhoz szükséges adatok.

A projekt megvalósításában – a témakör jellegének és komplexitásának megfelelően – nemzetközi és hazai tapasztalattal egyaránt rendelkező szakemberek, közöttük statisztikus, adatfejlesztő, adatbázis építő és adatbázis kezelők, elemző közgazdász és oktatáskutató szakemberek működtek együtt, részben olyanok, akik az előző (T-TUDOK és KTI-KRTK konzorcium vezette) projekt megvalósításában is részt vettek, továbbá valamint pályakezdő fiatal kutatók.


A kutatás zárójelentése itt olvasható.

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu