TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Iskolafejlesztés


Innovatív hálózatok létrehozása nevelési-oktatási programok fejlesztésére

A kutatás-fejlesztési projekt operatív célja olyan projekttervek kidolgozása volt, amelyek keretében köznevelési intézményben dolgozó Kutatótanárok és Mesterpedagógusok a felsőoktatási intézményekkel, pedagógiai kutató intézményekkel, és a piaci szereplőkkel együttműködve, a köznevelési rendszer különböző szintjein jelentkező fejlesztési igények kielégítésére, a feladatok, problémák megoldására adekvát megoldásokat nyújtó nevelési-oktatási programokat fejleszthetnek. Mivel a kutató-fejlesztő hálózatokban megvalósuló innováció a köznevelési rendszer megújításának egyik fontos pillére, a kutatás-fejlesztés közvetett célcsoportjai a köznevelési intézmények és az intézményekben dolgozó pedagógusok, valamint a köznevelési rendszerben jelen lévő gyerekek, tanulók. A fejlesztés eredményeként létrejövő projekttervek közvetlenül segítik nevelési-oktatási programok fejlesztését, bevezetését, ezért közvetlenül hasznosulnak a köznevelési intézményekben, érintik az intézmények tanárainak munkáját, hatnak a tanulók fejlődésére, javítva a köznevelési rendszer szakmai színvonalát és méltányosságát.

A fentiek értelmében a jelen kutatás-fejlesztés arra tett kísérletet, hogy egy bizonyos problémára – a tanulók matematikai kompetenciájának, tudásának fejlesztése - segítsen több szinten modellszerű projekttervet készíteni helyi szereplők számára. A projektterv olyan elemekből épül fel, amelyek biztosítják, hogy a pályázó a helyi problémára a helyi kontextus függvényében tudjon érvényes választ adni úgy, hogy egyszerre lehet kreatív, ami a helyi megoldást illeti és standard és minőségi, ami a projekt során az eredményes kimenethez szükséges procedúrákat (pl. mérés) illeti.  A projektminták tervezéséhez modellként már létező és eredményes hazai fejlesztések szolgáltak.

A nemzetközi oktatásrfejlesztési programok tanulságairól itt olvashatnak. A négy mintamodell leírását itt találhatják. Külön poszterek is készültek a Lépésről-lépésre. Sakkpalota, KIP és Kreatív Partnerség programokról.

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu