TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Nemzetközi projektek


Leonardo Partnership - TRaKSforA

  A partnerségen alapuló projekt elő lépése volt, a művészek, kreatív szakemberek és kreatív gyakornokok készségieknek és képességeiknek a feltérképezése, azon meglévő kompetenciák, értékek felszínre hozása, amelyeket munkájuk során sikeresen hasznosíthatnak. Munkánkat nagyban segítették a már meglévő kutatások amelyek, korábban meghatározták az egyének kompetencia készleteit és keretét. A kutatásokat kiegészítették a partnerországok jó gyakorlatinak összegyűjtése és részletes kiértékelése, azok használható elemeinek beemelése a projektfolyamatba és a végtermékbe. Ezek az elemek széleskörűen biztosították a SACF tervezésének és alapinformációinak a hátterét és alapjait

A projektpartnerek hat nemzetközi partnertalálkozót szerveztek, amelynek alappillérei voltak a fogadó országok egy-egy jó gyakorlaton alapuló eset látogatása ( ezek a látogatások adták a az esettanulmányok alapjait) , valamint a fogadó országok által szervezett kerekasztal beszélgetések is. A kerekasztal beszélgetésekbe bevoltak vonva az ország neves művészei, kreatív szakemberei és kreatív gyakornokai, valamint iskolák és kulturális szervezetek is egyaránt. 

A partnerségi kapcsolat és a közös munka legnagyobb eredményei:

  •  Self-Assessment Competency Framework amely ingyenesen hozzáférhető és használható  az érdeklődő művészek, keretív szakemberek és kreatív gyakornokok számára
  •  A partnerországok jó gyakorlatait bemutató esettanulmányok
  •  Ajánlások a  Szakképzést támogatóknak

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu