TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

PISA és OKM másodelemzések


A tanulói teljesítményt befolyásoló motívumok és tanulási stratégiák nemzetközi rendszerszintű mérésekben

Az Oktatási Hivatal megbízásából az ún. Hazai és nemzetközi mérési eredmények feldolgozásán alapuló fejlesztési és oktatáspolitikai célú másodelemzések a TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004 azonosító számú elnevezésű projekt keretében, 2013. novemberétől 2014. május 15-ig tartó kutatásunk arra kereste a választ, hogy milyen összefüggések találhatók a tanulói motiváció és a tanulói teljesítmény között.

A PISA legfrissebb nemzetközi tanulói teljesítménymérése alapján Magyarország teljesítménye elmarad a korábbi évekétől, különösen a matematika terén tapasztalható szignifikáns romlás.  Vajon mennyire tudható be ez a folyamat a magyar tanulók motiválatlanságának? Erre a fő kérdésre és egyéb kutatási kérdésekre is választ ad a kutatás megtalálható zárótanulmánya,A tanulók matematikai teljesítményét befolyásoló motívumok és stratégiák vizsgálata a PISA 2003 és 2012 nemzetközi rendszerszintű mérésekben címmel, amely a Hatások és különbségek című kötetben, itt megtalálható.

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu