TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Tudásmenedzsment



Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján

Mi alakítja a diákok teljesítményét matematikából? Az Oktatási Hivatal által kiadott kötet az iskolák, az osztályok és a tanulók szintjén is vizsgálja a kérdést, mely számos tanulsággal szolgál a hazai oktatási rendszer számára. A szerzők az eredmények bemutatása mellett javaslatokat is kidolgoztak az oktatáspolitikusok és pedagógusok számára.




A magyar felsőoktatás nemzetköziesedése

A TEMPUS Fókuszban a minőségfejlesztés. Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében című 2018. június 6-án megtartott rendezvényén bemutattuk a Nemzeköziesedés a magyar felsőoktatásban témájú kutatásunk fő eredményeit. A konferencián elhangzottak alapján a TEMPUS készített egy rövid összefoglaló kiadványt, amelynek segítségével a többi szekcióban tárgyalt témakörökről is olvashat. A kiadvány letölthető, illetve online formában elolvasható a rendezvény honlapján, a programsáv alatt:

https://tka.hu/rendezveny/9660/fokuszban-a-minosegfejlesztes-az-oktatok-szerepe-a-felsooktatas-nemzetkoziesiteseben




Kulturális tanulás és sokszínűség Európában

A Europe in Perspective: International Co-operation in Cultural Learning projekt célja, hogy promotálja a diverzitást és a kreatív, tapasztalai megközelítést a kulturális tanulásban. A projekt keretén belül munkatársunk, Németh Szilvia közreműködésével létrejött egy képzési anyag is, amit több országban is teszteltünk, többek között Budapesten 2018. júniusában nemzetközi résztvevőkkel.

A képzési koncepcióról itt olvashatnak bővebben.




Kreatív partnerségről írt a HVG

A cikk itt olvasható.




Fejleszthető-e a tanulók kreativitása a mai magyar iskolában?


A pécsi kreatív partnerség matematika pilot programjának bemutatása

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!




hírek

Új Kreatív Partnerség könyv

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

média-jelenlét

A kreatív partnerség programról írtak a Marie Claire-ben

A cikk itt olvasható.


A drog és az iskola felelőssége

A szegregátumban élő általános iskolások drogfogyasztását felmérő kutatásunk eredményeit foglalja össze egy bizonyos aspektusból Lannert Judit Tanulópénz blogjának új bejegyzése, ami a Kölöknet oldalon is olvasható.


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu