TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Tudásmenedzsment


Munkaerő-piaci felmérés a Budapesti Corvinus Egyetem által kidolgozandó humánszolgálati képzési programokhoz

2010 őszén a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) megbízásából a Tárki-Tudok munakerő-piaci felmérést végzett az oktatási, szociális vagy foglalkoztatási intézményt fenntartó állami és civil szereplők humánszolgáltatást végző munkatársainak körében, hogy feltárja azokat a készségeket, tudáselemeket és attitűdöket, melyek a hatékony és eredményes feladatellátáshoz szükségesek.





Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján

Mi alakítja a diákok teljesítményét matematikából? Az Oktatási Hivatal által kiadott kötet az iskolák, az osztályok és a tanulók szintjén is vizsgálja a kérdést, mely számos tanulsággal szolgál a hazai oktatási rendszer számára. A szerzők az eredmények bemutatása mellett javaslatokat is kidolgoztak az oktatáspolitikusok és pedagógusok számára.




PISA adatok használata és értelmezése a módszertani kritikák tükrében

Az Educatio oktatáskutatási folyóiratának 2015. évi nyári száma a PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérésekkel foglalkozik. A kötetben megtalálható Lannert Judit tanumánya is, amely rövidített változata egy hosszabb verziónak, ami itt olvasható.




Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 




A hátrányos helyzetű tanulókat tanító általános iskolák válaszai a drogproblémára (ONK, 2017. november 9-11., Nyíregyháza)

A T-Tudok 2016. novembere és 2017 júniusa között a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal megbízásából  Droghasználat a szegregátumban élő általános iskolás gyerekek körében témájú kutatást végzett. Ennek keretében egyaránt használtak kvalitatív és kvantitatív módszereket. A 2017-ben Nyíregyházán tartott Országos Neveléstudományi Konferencián egy szimpózium keretén belül mutatta be a cég az eredményeket. A szimpóziumon Kaderják Anita a kvantitatív, Szécsi Judit a kvalitatív ereményekről, Lannert Judit a kutatásnak az iskolát érintő tanulságairól beszélt.




hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu