TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Képzés


Munkaerő-piaci felmérés a Budapesti Corvinus Egyetem által kidolgozandó humánszolgálati képzési programokhoz

A kutatás célja az volt, hogy javaslatokat tegyen a BCE Társadalomtudományi és Közgazdaságtudományi Karjainak együttműködésében 2010 májusa és 2011 szeptembere között, a TÁMOP 4.1.2. programja keretében, mesterképzés során felvehető humánszolgálati szakirány képzési céljainak, valamint a fejlesztendő tudás és készségek területeinek kidolgozására.

A kutatás során többféle módszerrel is vizsgáltuk egy leendő humánszolgálati szakirány iránti igényeket. Első lépésként fókuszcsoportos kompetenciaműhelyt szerveztünk, melynek alapján a további kutatás számára megfigyelési eszközöket készítettünk. Strukturált telefonos interjúkat vettünk fel mintegy 160 fő körében, valamint megadott szempontok szerint kiválasztott 20 jó gyakorlat egész napos megfigyelését is elvégeztük. Ez utóbbit kiegészítette egy 360 fokos elemzés is, valamint interjúkat is készítettünk. Felmérésünk egyik eredménye, hogy a feladatkörök és kompetenciák sokkal inkább csoportosultak aszerint, hogy állami vagy piaci szereplőről van szó, mint aszerint, hogy milyen területen dolgozik (oktatás, kultúra, szociálpolitika) az illető. A civil, egyházi és munkaügyi szervezetek inkább kliensközpontúnak, míg az önkormányzati szereplők sokkal inkább intézményközpontúnak tekinthetők. Lannert Judit a kutatás eredményeit összegző prezentációja itt tekinthető meg. A teljes zárótanulmány pedig itt olvasható.

vissza  


hírek

Új Kreatív Partnerség könyv

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

média-jelenlét

A drog és az iskola felelőssége

A szegregátumban élő általános iskolások drogfogyasztását felmérő kutatásunk eredményeit foglalja össze egy bizonyos aspektusból Lannert Judit Tanulópénz blogjának új bejegyzése, ami a Kölöknet oldalon is olvasható.


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu