Tudásmenedzsment

Fejleszthető-e a tanulók kreativitása a mai magyar iskolában?

A pécsi kreatív partnerség matematika pilot programjának bemutatása

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!




Kulturális tanulás és sokszínűség Európában

A Europe in Perspective: International Co-operation in Cultural Learning projekt célja, hogy promotálja a diverzitást és a kreatív, tapasztalai megközelítést a kulturális tanulásban. A projekt keretén belül munkatársunk, Németh Szilvia közreműködésével létrejött egy képzési anyag is, amit több országban is teszteltünk, többek között Budapesten 2018. júniusában nemzetközi résztvevőkkel.

A képzési koncepcióról itt olvashatnak bővebben.




Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.




A magyar felsőoktatás nemzetköziesedése

A TEMPUS Fókuszban a minőségfejlesztés. Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében című 2018. június 6-án megtartott rendezvényén bemutattuk a Nemzeköziesedés a magyar felsőoktatásban témájú kutatásunk fő eredményeit. A konferencián elhangzottak alapján a TEMPUS készített egy rövid összefoglaló kiadványt, amelynek segítségével a többi szekcióban tárgyalt témakörökről is olvashat. A kiadvány letölthető, illetve online formában elolvasható a rendezvény honlapján, a programsáv alatt:

https://tka.hu/rendezveny/9660/fokuszban-a-minosegfejlesztes-az-oktatok-szerepe-a-felsooktatas-nemzetkoziesiteseben




A hátrányos helyzetű tanulókat tanító általános iskolák válaszai a drogproblémára (ONK, 2017. november 9-11., Nyíregyháza)

A T-Tudok 2016. novembere és 2017 júniusa között a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal megbízásából  Droghasználat a szegregátumban élő általános iskolás gyerekek körében témájú kutatást végzett. Ennek keretében egyaránt használtak kvalitatív és kvantitatív módszereket. A 2017-ben Nyíregyházán tartott Országos Neveléstudományi Konferencián egy szimpózium keretén belül mutatta be a cég az eredményeket. A szimpóziumon Kaderják Anita a kvantitatív, Szécsi Judit a kvalitatív ereményekről, Lannert Judit a kutatásnak az iskolát érintő tanulságairól beszélt.




A tehetség gondozása és fejlesztése (Pozsony, 2016 szeptember 12-13.)

A Pozsonyban 2016 szeptemberében tartott „A tehetség gondozása és fejlesztése” című konferencián Németh Szilvia képviselte a T-Tudok-ot. Szlovákia, mint a soros EU elnökség gazdája, kifejezetten fókuszba állította a tehetséggondozás kérdését. A konferencián Németh Szilvia a Kreatív Partnerség Magyarország programjáról és hatásáról tartott előadást.




Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 




Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.




A Kreatív Partnerség programról írtak a Marie Claire-ben

A cikk itt olvasható.




PISA adatok használata és értelmezése a módszertani kritikák tükrében

Az Educatio oktatáskutatási folyóiratának 2015. évi nyári száma a PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérésekkel foglalkozik. A kötetben megtalálható Lannert Judit tanumánya is, amely rövidített változata egy hosszabb verziónak, ami itt olvasható.




Nők Lapja Iskolaválasztó 2016

Másodszor jelenik meg a Nők Lapja Psziché gondozásában az Iskolaválasztó kiadány, ami a középiskola választásban próbál segíteni a szülőknek, tanulóknak. A középiskolák rangsorát idén is a T-Tudok állította össze Lannert Judit vezetésével. A kiadványban Lannert Judit beszél a beskatulyázás veszélyeiről is, a Pygmalion és Gólem hatásról.




A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája 2016

A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciáját 2016-ban a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karával közösen rendezte. 

A konferencián bemutattuk az Roma Oktatási Alap, az UNICEF és a Nyílt Társadalom Alapítvány támogatásával készülő, "Roma kisgyermekkori inklúzió" című kutatásunk első eredményeit. A kutatás végleges verziója 2016. decemberében fog nyilvánossá válni.

Kattintson ide a prezentációért.




Közgazdász-vándorgyűlés: 21. századi kompetenciák

Lannert Judit, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. senior kutatója 2016. szeptember 17.-én részt vett az 54. Közgazdász-vándorgyűlésen, ahol arról beszélt, hogy milyen kompetenciákra van szükség a 21.században, és a PISA adatok segítségével azt is illusztrálta, hogy miért vagyunk olyan nagy elmaradásban. Részletek az alábbi cikkekben: 

Mi történik az iskolákban? Digitális analfabéták a magyar gyerekek

 A magyar gyerek sokat tanul - és rosszul

 A magyar gyerek legyen fegyelmezett és tanuljonegy jó szakmát, ugye?




Én vagyok itt- M2 Petőfi TV: Alternatív oktatás

Németh Szilvia, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. ügyvezető igazgatója az M2 Petőfi TV - Én vagyok itt című műsorának vendége volt szeptember elsején, ahol többek között az alternatív oktatási modellekről is beszélt. Az interjú megtekinthető a 4:10-től 10:40-ig.

Én vagyok itt 2016.09.01-i adás




Kossuth Rádió G7 Gazdasági Magazin - munkavállalói kompetenciák

Lannert Judit, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. senior kutatója 2016.szeptember 25.-én a Kossuth Rádió G7 Gazdasági Magazinjában többek között arról beszélt, hogy milyen kompetenciákra van szüksége a 21. századi munkavállalóknak. Részletek az alábbi interjúból tudhatóak meg, amely meghallgatható a 13:22:40 -től 13:28:55-ig

G7 Gazdasági magazin - 2016.09.25.




Én vagyok itt- M2 Petőfi TV- Mit ér az online megszerzett diploma?

Németh Szilvia, a T-TUDOK Zrt. oktatáskutatója az  M2 Petőfi TV - Én vagyok itt című műsorának vendége volt 2016. szeptember 8.-án, ahol többek között az alábbi kérdésekre is választ adott: Mit ér az online megszerzett diploma?  Valóban az online oktatásé a jövő?  Menyire fogadják el a munkahelyek az online tanulással megszerzett diplomát? Az interjú megtekinthető 55:25- től -1:01:50-ig. 




Közgazdász vándorgyűlés 2016, Kecskemét

Lannert Judit, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. senior kutatója 2016. szeptember 17.-én részt vett az 54. Közgazdász-vándorgyűlés Gazdaságpolitika szekciójában arról beszélt, hogy milyen kompetenciákra van szükség a 21.században, és a PISA adatok segítségével azt is illusztrálta, hogy miért vagyunk olyan nagy elmaradásban. A Gazdaságpolitika szekciónak a tudásgazdaság volt a témája, levezető elnöke pedig Chikán Attila akadémikus, egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem, az MKT Gazdaságpolitikai és Gazdaságelméleti Szakosztályának elnöke.

Lannert Judit előadása itt, a vándorgyűlés előadásai pedig itt tekinthetők meg:




Meixner napok 2016 május

2016 májusában a Meixner napok rendezvényén Lannert Judit a legfrissebb nemzetközi és hazai tanulói teljesítménymérések adatai alapján előadásában arra kereste a választ, hogy a PISA felmérésekből kiindulva miért nem megy a matematika, miért vagyunk utolsók a digitális szövegértés terén és miért nálunk határozza meg legjobban a tanulmányi eredményt a szülők iskolai végzettsége.




Országos Neveléstudományi Konferencia 2015

A 2015. évi ONK keretében a T-Tudok képviseletében Lannert Judit bemutatta a pedagógusminősítési rendszer finomítását célzó TÁMOP 3.1.5. projekt keretében 2014. őszén végzett online pedagógus felmérés néhány érdekes tanulságát. Az előadás ppt-je itt olvasható.




Merre tart az iskola





A közoktatás indikátorrendszere 2015

Az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetének kutatói által készített kötet átfogó képet nyújt a hazai közoktatási rendszer eredményességéről, az azt alakító belső folyamatokról, és külső környezeti változásokról. A kötetben szereplő indikátorok felölelik az egész közoktatási rendszert, az óvodai, általános iskolai ellátástól kezdve a középiskolai és a nappali rendszerű középfokú szakképzésig.




Hatások és különbségek

Mi alakítja a diákok teljesítményét a matematika vagy a szövegértés terén? Az Oktatási Hivatal által kiadott kötet az iskolák, az osztályok és a tanulók szintjén is vizsgálja a kérdést, mely számos tanulsággal szolgál a hazai oktatási rendszer számára. A szerzők az eredmények bemutatása mellett javaslatokat is kidolgoztak az oktatáspolitikusok és pedagógusok számára.




Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján

Mi alakítja a diákok teljesítményét matematikából? Az Oktatási Hivatal által kiadott kötet az iskolák, az osztályok és a tanulók szintjén is vizsgálja a kérdést, mely számos tanulsággal szolgál a hazai oktatási rendszer számára. A szerzők az eredmények bemutatása mellett javaslatokat is kidolgoztak az oktatáspolitikusok és pedagógusok számára.




Kreatív partnerségről írt a HVG

A cikk itt olvasható.




Országos Neveléstudományi Konferencia 2014

 2014. november 6-7-8.-án cégünk több szerepkörben is részt vett a XIV. Országos Neveléstudományi Konferencián. Az általunk szervezett szimpózium a PISA eredmények hazai eredményire reflektált, a tanoda témában szervezett szimpóziumon pedig Lannert Judit és Németh Szilvia előadást tartottak a legfrissebb tanodamonitorunk eredményeiről. 




Kreatív Partnerség Magyarország Pilot-program

 2013 decemberétől cégünk gazdája a Kreatív Partnerség Magyarország Pilot-programnak, amelynek első sikeres eredményei mérhetőek és láthatóak. A hazai projektet megelőzte egy szoros nemzetközi együttműködés és munka az ötletgazda angliai alapítvánnyal (Creativity Culture & Education International Foundation). A program során művészek (pl. előadóművészek, képzőművészek, építészek, multimédia szakemberek, festők) segítik kreatív módon a pedagógusokat és tanulókat az eredményes tanuláshoz. Az egyedülálló program fókuszában az olyan gyakori iskolai gondok állnak, mint a magatartási problémák vagy a tanulási nehézségek az olyan nehezebb tárgyaknál, mint a matematika, fizika vagy történelem.  




Hazai szakképzés átalakítása

A hanganyag elérhető itt: április 17-n a MR Kossuth Rádió Ütköző című műsora a hazai szakképzés átalakításának aktuális kérdéseiről szólt. A beszélgetőpartnerek: Németh Szilvia, T-Tudok Zrt. és Bihall Tamás a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviseletében.
Az adás meghallgatható itt:




MIért nem megy a matek a magyarnak?

Lannert Judit a Magyar Narancs 2014 júniusi számában arról ír, hogy miért olyan csapnivalóak a magyar diákok eredményei a PISA matematika mérésen. Eláruljuk, nem ők a hibásak. Hogy ki vagy mi, kiderül a cikkből.




Közoktatáspolitika

Lannert Judit az Info rádió Aréna műsorában vallott 2011 őszén hosszan a magyar oktatás állapotáról. A felvétel itt hallgatható meg. 




Szexizmus a magyar közéletben

Szakértőnk Lannert Judit az ATV műsorában nyilatkozott a Kölökneten megjelent cikke kapcsán 2014 nyarán.  




Kísérleti kreatív művészeti program Pécsen

2014. március 31-n, az MR Kossuth Rádió Közelről című műsorának  Trend-idők rovata összeállítást készített a T-Tudok Zrt. Kreatív Partnerség Magyarország című projektjéről. A beszélgetésben a projektvezetőn kívül, megszólalnak a projektpartnerek, a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának tanára és hallgatói, valamint a pécsi kipróbálóintézmény, a Budai-Városkapu Iskola  vezetői.

A hanganyag elérhető itt:




Hatások és különbségek – kötetbemutató konferencia




Digitális Pedagógus konferencia 2014




XII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2014, Szeged




Családok a gazdasági válságban - Families in the crisis - Finding work-life balance in difficult economic context




Fehér könyv a közoktatásról

A Bajnai Gordon által alapított Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány szakmai műhelyében- a Magyar Pedagógiai Társaság közreműködésével- elkészült a magyar oktatásügy Fehér Könyve. A dokumentum az érintettek és hozzáértők bevonásával készült, melyet 2013. május 6-án mutattak be egy konferencia keretében, melyet fél éves szakmai előkészítő munka előzött meg. 




Országos Neveléstudományi Konferencia 2013

Németh Szilvia a T-Tudok Tanoda monitoring vizsgálat eredményeit foglalta össze. Az előadás videófelvétele itt tekinthető meg. 




Országos előrejelzés a fiatal népesség várható iskolai végzettségére vonatkozóan 2020-ig

Hermann Zoltán és Varga Júlia a szülők és a fiatalok iskolázással kapcsolatos magatartása és az oktatási
trendek és oktatáspolitikai változások figyelembevételével kidolgozott egy modellszámítási eljárást (ISMIK),
amelynek alapján megbecsülhető 2020-ig a különböző szintű iskolai végzettségű felnőtt népesség létszáma. - Kádárné Fülöp Judit összefoglalója




Országos Neveléstudományi Konferencia 2011

A konferencián a Tárki-Tudok poszterbemutató keretében tette közzé a korai intervenciós intézményrendszer hazai működéséről folytatott kutatásai eredményeit.




Munkaerő-piaci felmérés a Budapesti Corvinus Egyetem által kidolgozandó humánszolgálati képzési programokhoz

2010 őszén a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) megbízásából a Tárki-Tudok munakerő-piaci felmérést végzett az oktatási, szociális vagy foglalkoztatási intézményt fenntartó állami és civil szereplők humánszolgáltatást végző munkatársainak körében, hogy feltárja azokat a készségeket, tudáselemeket és attitűdöket, melyek a hatékony és eredményes feladatellátáshoz szükségesek.




How the world’s most improved school systems keep getting better

A második McKinsey Jelentés.




Kapacitásbővítés az oktatás terén a közelgő magyar elnökség kapcsán

A Tárki-Tudok felmérést végzett a soros hazai Európai Uniós elnökségben érintett minisztériumi és háttérintézményi szakemberek, a pedagógusok és a diákok körében a 2011-es elnökséggel kapcsolatban.




How the world?s most improved school systems keep getting better

második McKinsey jelentés




MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN

Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében

A Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága és a Tárki-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. ?Mit mondanak a tények ? az új közoktatási törvény küszöbén? címmel három részes szakmai műhelykonferencia sorozatot szervez, ahol a közoktatásban tervezett változtatásokat az elvégzett felmérések alapján rendelkezésre álló tudományos tények tükrében elemzik és véleményezik a téma szakavatott kutatói és szakmapolitikusai. A szervezők ezúton szeretnének fórumot biztosítani a hazai és nemzetközi tapasztalatok elemzésére támaszkodó párbeszédnek, valamint az eltérő modellek, felfogások szakmai, szakmapolitikai kommunikációjának. A rendezvények egy-egy kiemelt területet járnak körül neves előadók és felkért hozzászólók segítségével. A szakmai diskurzus érdekében törekszünk arra, hogy a résztvevők is elmondhassák véleményüket.

Első alkalom: 2011. január 26. Együttnevelés és külön oktatás

Második alkalom: 2011. február 9. Pedagógus életpályamodell és oktatásfinanszírozás

Harmadik alkalom: 2011. március 3. Szakképzés, oktatás és munkaerőpiac




Országos Neveléstudományi Konferencia 2010

2010. november 4-6.

A konferencián a Tárki-Tudok poszterbemutató keretében tette közzé a 2010. tavaszán végzett pedagóguskutatásának eredményeit.




Iskolai klíma - Kihívások és válaszok a szakképzésben

Nyitott műhelykonferencia a Kölöknet nevelési portál rendezésében

Helyszín: Millenáris, Jövő Háza Időpont: 2010. október 1.




Oktatási-képzési együttmőködés az Európai Unióban a magyar EU elnökségre való felkészülés jegyében

Workshop az Oktatási és Kulturális Minisztérium és a Tárki Tudok Zrt. közös szervezésében.




TALIS konferencia

Az OECD TALIS nemzetközi összehasonlító tanárkutatás első eredményeinek bemutatására 2009. október 15-én egy szakmai konferencia keretében került sor.




ZÖLD KÖNYV

A magyar közoktatás megújításáért 2008

Megjelent az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal munkáját összegzőZÖLD KÖNYVA magyar közoktatás megújításáért 2008című kiadvány.




A nyitott koordinációs módszer

A nyitott koordinációs módszer Európai Uniós és nemzeti alkalmazásának tapasztalatai, javaslatok megfogalmazása a jövőre nézve

2009. február 19.




Oktatáskutató és szakértő képzés határon túli magyar fiatalok számára

a Szülőföld Alap támogatásával




VII. Nevelésügyi Kongresszus

2008. augusztus 25-28.




A McKinsey cég jelentése arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében

2007. szeptemberében a McKinsey tanácsadó cég összegző jelentést adott ki arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? Az adatokat elemezve arra jutottak, hogy önmagában az oktatásra fordított összegek nagysága ezt nem magyarázza, sőt.




  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu