Tudásmenedzsment

Sokan, mégis kevesen

Megjelent a 2021 október 28-i Magyar Narancsban Lannert Judit tollából egy cikk a magyar pedagógushelyzetről nemzetközi összehasonlításban, különös tekintettel az észt és portugál példára.




Beszélgetés a G7 podcastján a tanárhelyzetről

Lannert Judit beszélgetett Holtzer Péterrel a G7 podcastján. A téma a tanárhelyzet, de ennek ürügyén nagyon sok minden más is terítékre került.




A karanténoktatás tapasztalatai 2020 tavaszán

2020 tavaszán egy internetbiztonságra koncentráló kutatás keretén belül mód volt arra is, hogy szülői és tanulói fókuszcsoportos beszélgetéseken a hirtelen kitört járvány és az iskolabezárások és digitális oktatás gyakorlati megvalósulását is megvizsgálják a kutatók. Németh Szlvia és Rajnai Richárd tanulmánya e kvalitatív vizsgálat tapasztalatait foglalja össze és szűri le belőle a tanulságokat.




Tehetségfejlesztés

Gyarmathy Éva népszerű pszichológus osztja meg velünk ebben a könyvben a tehetségfejlesztésről avantgard, de nagyon hasznos tanácsait. A könyv a Tea könyvkiadó gondozásában jelent meg, online megrendelhető.




Láthatatlan Magyarország

Ritók Nóra méltán népszerű blogbejegyzéseiből készült egy remek könyv, ami bemutatja a láthatatlan Magyarországot, ahol Nóra él és dolgozik. A könyv a Tea könyvkiadó gondozásában jelent meg és online is megrendelhető.




Az én könyvtáram

Az én könyvtáram program keretében készült műhelytanulmányok, módszertani útmutatók és kutatások érhetők el itt és itt.




Internetbiztonság, digitális gyermekvédelem (2020 november 3. és 2021 február 11.)

XXII. Közoktatási szakértői konferencia, online, 2020. november 3.-án tartott online konferencián a Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája Digitális Jóllét Program szekcióban hangzott el Németh Szilvia előadása, ami az internetbiztonság témában folytatott T-Tudok kutatás kvalitatív eredményeit foglalta össze.

A 2021.02.11-én megtartott VI. Digitális Gyermekvédelmi Szakmai Fórumon ugyanennek a kutatásnak a kvantitatív eredményeit foglalta össze Lannert Judit előadásában.




Digitális oktatási konferencia és kiállítás (2019 június 7-8.)

A konferencián a Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiájának kutatásai közt bemutatásra került a médiaoktatás helyzetéről szóló T-Tudok kutatás is, ennek eredményeit Lannert Judit előadása foglalta össze.




A digitális oktatás nem szakadt el a tankönyvektől

A T-Tudok Oktatáskutató Központ kutatásának témája a digitális médiahasználat volt az iskolákban pandémia idején. Ennek eredményét a Médiakutató és az ELTE Média Tanszékének „Média a válság idején” című konferenciáján adta elő Németh Szilvia, ennek az összefoglalóját pedig leközölte a 444 portál.




Társadalmi riport 2020

Az OECD PIAAC (felnőtt kompetencia vizsgálat) eredményeit foglalja össze Lannert Judit és Holb Éva "Jó pap holtig tanul" tanulmánya.




A gyerekek egyötöde is eltűnhetett a tanárok szeme elől

Lannert Judit beszélgetett Lakner Zoltánnal 2020. április 22-én arról, vajon mi történik most a tanítás és tanulás területén Magyarországon, hogyan küzdenek meg a gyerekek és tanárok a digitális közeg kihívásaival. A beszélgetés az Új egyenlőség podcast oldalán található.




Társadalmi riport 2018

Nagy port kavart fel Lannert Judit "Nem gyerneknek való vidék" című tanulmánya, ami a 2018. évi Társadalmi riportban jelent meg. A 444 nemes egyszerűséggel a legmegrázóbb írásnak titulálta recenziójában.




Fejleszthető-e a tanulók kreativitása a mai magyar iskolában?

A pécsi kreatív partnerség matematika pilot programjának bemutatása

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!




Kulturális tanulás és sokszínűség Európában (2018)

A Europe in Perspective: International Co-operation in Cultural Learning projekt célja, hogy promotálja a diverzitást és a kreatív, tapasztalai megközelítést a kulturális tanulásban. A projekt keretén belül munkatársunk, Németh Szilvia közreműködésével létrejött egy képzési anyag is, amit több országban is teszteltünk, többek között Budapesten 2018. júniusában nemzetközi résztvevőkkel.

A képzési koncepcióról itt olvashatnak bővebben.




Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól 2018. január 12-én.




A magyar felsőoktatás nemzetköziesedése (2018. június 6.)

A TEMPUS Fókuszban a minőségfejlesztés. Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében című 2018. június 6-án megtartott rendezvényén bemutattuk a Nemzeköziesedés a magyar felsőoktatásban témájú kutatásunk fő eredményeit. A konferencián elhangzottak alapján a TEMPUS készített egy rövid összefoglaló kiadványt, amelynek segítségével a többi szekcióban tárgyalt témakörökről is olvashat. A kiadvány letölthető, illetve online formában elolvasható a rendezvény honlapján, a programsáv alatt:

https://tka.hu/rendezveny/9660/fokuszban-a-minosegfejlesztes-az-oktatok-szerepe-a-felsooktatas-nemzetkoziesiteseben




A hátrányos helyzetű tanulókat tanító általános iskolák válaszai a drogproblémára (ONK, 2017. november 9-11., Nyíregyháza)

A T-Tudok 2016. novembere és 2017 júniusa között a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal megbízásából  Droghasználat a szegregátumban élő általános iskolás gyerekek körében témájú kutatást végzett. Ennek keretében egyaránt használtak kvalitatív és kvantitatív módszereket. A 2017-ben Nyíregyházán tartott Országos Neveléstudományi Konferencián egy szimpózium keretén belül mutatta be a cég az eredményeket. A szimpóziumon Kaderják Anita a kvantitatív, Szécsi Judit a kvalitatív ereményekről, Lannert Judit a kutatásnak az iskolát érintő tanulságairól beszélt.




A tehetség gondozása és fejlesztése (Pozsony, 2016 szeptember 12-13.)

A Pozsonyban 2016 szeptemberében tartott „A tehetség gondozása és fejlesztése” című konferencián Németh Szilvia képviselte a T-Tudok-ot. Szlovákia, mint a soros EU elnökség gazdája, kifejezetten fókuszba állította a tehetséggondozás kérdését. A konferencián Németh Szilvia a Kreatív Partnerség Magyarország programjáról és hatásáról tartott előadást.




Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben 2017 november 4-én arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 




Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút 2017. október 22-én a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy a Tanulópénz nevű blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.




A Kreatív Partnerség programról írtak a Marie Claire-ben

A cikk itt olvasható.




PISA adatok használata és értelmezése a módszertani kritikák tükrében (2015)

Az Educatio oktatáskutatási folyóiratának 2015. évi nyári száma a PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérésekkel foglalkozik. A kötetben megtalálható Lannert Judit tanumánya is, amely rövidített változata egy hosszabb verziónak, ami itt olvasható.




Nők Lapja Iskolaválasztó 2016

Másodszor jelenik meg a Nők Lapja Psziché gondozásában az Iskolaválasztó kiadány, ami a középiskola választásban próbál segíteni a szülőknek, tanulóknak. A középiskolák rangsorát idén is a T-Tudok állította össze Lannert Judit vezetésével. A kiadványban Lannert Judit beszél a beskatulyázás veszélyeiről is, a Pygmalion és Gólem hatásról.




A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája 2016

A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciáját 2016-ban a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karával közösen rendezte. 

A konferencián bemutattuk az Roma Oktatási Alap, az UNICEF és a Nyílt Társadalom Alapítvány támogatásával készülő, "Roma kisgyermekkori inklúzió" című kutatásunk első eredményeit. A kutatás végleges verziója 2016. decemberében fog nyilvánossá válni.

Kattintson ide a prezentációért.




Közgazdász-vándorgyűlés: 21. századi kompetenciák

Lannert Judit, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. senior kutatója 2016. szeptember 17.-én részt vett az 54. Közgazdász-vándorgyűlésen, ahol arról beszélt, hogy milyen kompetenciákra van szükség a 21.században, és a PISA adatok segítségével azt is illusztrálta, hogy miért vagyunk olyan nagy elmaradásban. Részletek az alábbi cikkekben: 

Mi történik az iskolákban? Digitális analfabéták a magyar gyerekek

 A magyar gyerek sokat tanul - és rosszul

 A magyar gyerek legyen fegyelmezett és tanuljonegy jó szakmát, ugye?




Én vagyok itt- M2 Petőfi TV: Alternatív oktatás

Németh Szilvia, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. ügyvezető igazgatója az M2 Petőfi TV - Én vagyok itt című műsorának vendége volt szeptember elsején, ahol többek között az alternatív oktatási modellekről is beszélt. Az interjú megtekinthető a 4:10-től 10:40-ig.

Én vagyok itt 2016.09.01-i adás




Kossuth Rádió G7 Gazdasági Magazin - munkavállalói kompetenciák

Lannert Judit, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. senior kutatója 2016.szeptember 25.-én a Kossuth Rádió G7 Gazdasági Magazinjában többek között arról beszélt, hogy milyen kompetenciákra van szüksége a 21. századi munkavállalóknak. Részletek az alábbi interjúból tudhatóak meg, amely meghallgatható a 13:22:40 -től 13:28:55-ig

G7 Gazdasági magazin - 2016.09.25.




Én vagyok itt- M2 Petőfi TV- Mit ér az online megszerzett diploma?

Németh Szilvia, a T-TUDOK Zrt. oktatáskutatója az  M2 Petőfi TV - Én vagyok itt című műsorának vendége volt 2016. szeptember 8.-án, ahol többek között az alábbi kérdésekre is választ adott: Mit ér az online megszerzett diploma?  Valóban az online oktatásé a jövő?  Menyire fogadják el a munkahelyek az online tanulással megszerzett diplomát? Az interjú megtekinthető 55:25- től -1:01:50-ig. 




Közgazdász vándorgyűlés 2016, Kecskemét

Lannert Judit, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. senior kutatója 2016. szeptember 17.-én részt vett az 54. Közgazdász-vándorgyűlés Gazdaságpolitika szekciójában arról beszélt, hogy milyen kompetenciákra van szükség a 21.században, és a PISA adatok segítségével azt is illusztrálta, hogy miért vagyunk olyan nagy elmaradásban. A Gazdaságpolitika szekciónak a tudásgazdaság volt a témája, levezető elnöke pedig Chikán Attila akadémikus, egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem, az MKT Gazdaságpolitikai és Gazdaságelméleti Szakosztályának elnöke.

Lannert Judit előadása itt, a vándorgyűlés előadásai pedig itt tekinthetők meg:




Meixner napok 2016 május

2016 májusában a Meixner napok rendezvényén Lannert Judit a legfrissebb nemzetközi és hazai tanulói teljesítménymérések adatai alapján előadásában arra kereste a választ, hogy a PISA felmérésekből kiindulva miért nem megy a matematika, miért vagyunk utolsók a digitális szövegértés terén és miért nálunk határozza meg legjobban a tanulmányi eredményt a szülők iskolai végzettsége.




Közgazdász vándorgyűlés 2016

A gazdaságpolitika szekcióban, Chikán Attila akadémikus, egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem, az MKT Gazdaságpolitikai és Gazdaságelméleti Szakosztályának elnöke által szervezett, a tudásgazdaság témájában szervezett előadások közt hangzott el Lannert Judit, Nevel-e az iskola vállalkozókat című előadása. Az előadást a Portfolio is összefoglalta.

 




Országos Neveléstudományi Konferencia 2015

A 2015. évi ONK keretében a T-Tudok képviseletében Lannert Judit bemutatta a pedagógusminősítési rendszer finomítását célzó TÁMOP 3.1.5. projekt keretében 2014. őszén végzett online pedagógus felmérés néhány érdekes tanulságát. Az előadás ppt-je itt olvasható.




Merre tart az iskola

Nem magyar sajátosság, sokkal inkább világtendencia, miszerint a hagyományos közoktatás egyre kevésbé felel meg a 21. század igényeinek. Hajlamosak vagyunk azt feltételezni, iskolarendszerünk és a vele kapcsolatos problémák csak nálunk fordulnak elő, pedig ezek többsége stabilan egybeesik az európai tendenciákkal. A Nők lapja szeptember 23-i számában szakértőnk, Lannert Judit is nyilatkozik.




A közoktatás indikátorrendszere (2015)

Az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetének kutatói által készített kötet átfogó képet nyújt a hazai közoktatási rendszer eredményességéről, az azt alakító belső folyamatokról, és külső környezeti változásokról. A kötetben szereplő indikátorok felölelik az egész közoktatási rendszert, az óvodai, általános iskolai ellátástól kezdve a középiskolai és a nappali rendszerű középfokú szakképzésig.




Hatások és különbségek

Mi alakítja a diákok teljesítményét a matematika vagy a szövegértés terén? Az Oktatási Hivatal által kiadott kötet az iskolák, az osztályok és a tanulók szintjén is vizsgálja a kérdést, mely számos tanulsággal szolgál a hazai oktatási rendszer számára. A szerzők az eredmények bemutatása mellett javaslatokat is kidolgoztak az oktatáspolitikusok és pedagógusok számára.




Garancia-e a minőségre a minősítés?

Az Oktatási Hivatal „Minőségfejlesztés a köznevelésben – a pedagógus előmeneteli rendszer bevezetésének tapasztalatai" címmel a TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 kiemelt uniós projekt keretében rendezett szakmai záró konferenciáján Németh Szilvia foglalta össze a tanfelügyelet témában folytatott T-Tudok kutatás eredményeit




Számít a pedagógus és az iskola!

Az Oktatási Hivatal által online kiadott tanulmány fókuszában az áll, hogy hosszú távon hogyan hat a tanári értékelés a tanulók teszteredményeire, és a pedagógusi értékelés szignifikánsan eltér-e a reziliens tanulók körében. Az elemzés az Országos kompetenciamérés ugyanazon populáció több mérési évből származó összekapcsolt adatbázisán készült (2009, 2011, 2013) adatait (a 2013-ban 10. évfolyamosok adatait a 2011-es 8. évfolyamos, és 2009-es 6. évfolyamos adataikkal). A tanulmány bemutatja, hogy a pedagógus és az iskola erőteljesen befolyásolja a tanulók iskolai eredményességét. Minél inkább következetes, kritérium orientált és előítéletmentes az értékelés, annál inkább megnő az esélye annak, hogy a hátrányosabb helyzetű tanulók is motivált és jól tanuló diákok legyenek, vagyis reziliensek.




Kreatív partnerségről írt a HVG

A cikk itt olvasható.




Országos Neveléstudományi Konferencia 2014

 2014. november 6-7-8.-án cégünk több szerepkörben is részt vett a XIV. Országos Neveléstudományi Konferencián. Az általunk szervezett szimpózium a PISA eredmények hazai eredményire reflektált, a tanoda témában szervezett szimpóziumon pedig Lannert Judit és Németh Szilvia előadást tartottak a legfrissebb tanodamonitorunk eredményeiről. 




Kreatív Partnerség Magyarország Pilot-program

 2013 decemberétől cégünk gazdája a Kreatív Partnerség Magyarország Pilot-programnak, amelynek első sikeres eredményei mérhetőek és láthatóak. A hazai projektet megelőzte egy szoros nemzetközi együttműködés és munka az ötletgazda angliai alapítvánnyal (Creativity Culture & Education International Foundation). A program során művészek (pl. előadóművészek, képzőművészek, építészek, multimédia szakemberek, festők) segítik kreatív módon a pedagógusokat és tanulókat az eredményes tanuláshoz. Az egyedülálló program fókuszában az olyan gyakori iskolai gondok állnak, mint a magatartási problémák vagy a tanulási nehézségek az olyan nehezebb tárgyaknál, mint a matematika, fizika vagy történelem.  




Hazai szakképzés átalakítása

A hanganyag elérhető itt: április 17-n a MR Kossuth Rádió Ütköző című műsora a hazai szakképzés átalakításának aktuális kérdéseiről szólt. A beszélgetőpartnerek: Németh Szilvia, T-Tudok Zrt. és Bihall Tamás a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviseletében.
Az adás meghallgatható itt:




MIért nem megy a matek a magyarnak?

Lannert Judit a Magyar Narancs 2014 júniusi számában arról ír, hogy miért olyan csapnivalóak a magyar diákok eredményei a PISA matematika mérésen. Eláruljuk, nem ők a hibásak. Hogy ki vagy mi, kiderül a cikkből.




Közoktatáspolitika

Lannert Judit az Info rádió Aréna műsorában vallott 2011 őszén hosszan a magyar oktatás állapotáról. A felvétel itt hallgatható meg. 




Szexizmus a magyar közéletben

Szakértőnk Lannert Judit az ATV műsorában nyilatkozott a Kölökneten megjelent cikke kapcsán 2014 nyarán.  




Kísérleti kreatív művészeti program Pécsen

2014. március 31-n, az MR Kossuth Rádió Közelről című műsorának  Trend-idők rovata összeállítást készített a T-Tudok Zrt. Kreatív Partnerség Magyarország című projektjéről. A beszélgetésben a projektvezetőn kívül, megszólalnak a projektpartnerek, a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának tanára és hallgatói, valamint a pécsi kipróbálóintézmény, a Budai-Városkapu Iskola  vezetői.

A hanganyag elérhető itt:




Hatások és különbségek – kötetbemutató konferencia




Digitális Pedagógus konferencia 2014




XII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2014, Szeged




Családok a gazdasági válságban - Families in the crisis - Finding work-life balance in difficult economic context




Fehér könyv a közoktatásról

A Bajnai Gordon által alapított Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány szakmai műhelyében- a Magyar Pedagógiai Társaság közreműködésével- elkészült a magyar oktatásügy Fehér Könyve. A dokumentum az érintettek és hozzáértők bevonásával készült, melyet 2013. május 6-án mutattak be egy konferencia keretében, melyet fél éves szakmai előkészítő munka előzött meg. 




Országos Neveléstudományi Konferencia 2013

Németh Szilvia a T-Tudok Tanoda monitoring vizsgálat eredményeit foglalta össze. Az előadás videófelvétele itt tekinthető meg. 




Országos előrejelzés a fiatal népesség várható iskolai végzettségére vonatkozóan 2020-ig

Hermann Zoltán és Varga Júlia a szülők és a fiatalok iskolázással kapcsolatos magatartása és az oktatási
trendek és oktatáspolitikai változások figyelembevételével kidolgozott egy modellszámítási eljárást (ISMIK),
amelynek alapján megbecsülhető 2020-ig a különböző szintű iskolai végzettségű felnőtt népesség létszáma. - Kádárné Fülöp Judit összefoglalója




Országos Neveléstudományi Konferencia 2011

A konferencián a Tárki-Tudok poszterbemutató keretében tette közzé a korai intervenciós intézményrendszer hazai működéséről folytatott kutatásai eredményeit.




Munkaerő-piaci felmérés a Budapesti Corvinus Egyetem által kidolgozandó humánszolgálati képzési programokhoz (2010)

2010 őszén a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) megbízásából a Tárki-Tudok munakerő-piaci felmérést végzett az oktatási, szociális vagy foglalkoztatási intézményt fenntartó állami és civil szereplők humánszolgáltatást végző munkatársainak körében, hogy feltárja azokat a készségeket, tudáselemeket és attitűdöket, melyek a hatékony és eredményes feladatellátáshoz szükségesek.




How the world’s most improved school systems keep getting better

A második McKinsey Jelentés.




Kapacitásbővítés az oktatás terén a közelgő magyar elnökség kapcsán (2011)

A Tárki-Tudok felmérést végzett a soros hazai Európai Uniós elnökségben érintett minisztériumi és háttérintézményi szakemberek, a pedagógusok és a diákok körében a 2011-es elnökséggel kapcsolatban.




MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN III (2011)

Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében

2011. március 3. Szakképzés, oktatás és munkaerőpiac

Az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága és a Tárki-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. három részes szakmai műhelykonferencia-sorozatának harmadik eseményén a szakképzés és a munkaerőpiac összehangolásának kérdéseivel, majd a szakképzés oktatási rendszert érintő kihívásaival foglalkoztak a megjelent szakértők. A teljes összefoglaló anyag itt olvasható.




How the world?s most improved school systems keep getting better

második McKinsey jelentés




MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN II (2011)

Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében

A Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága és a Tárki-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. ?Mit mondanak a tények ? az új közoktatási törvény küszöbén? címmel rendezett három részes szakmai műhelykonferencia sorozatának második része a pedagógus életpályamodellel és oktatásfinanszírozással foglalkozott.




MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN I (2011)

Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében

A Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága és a Tárki-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. ?Mit mondanak a tények ? az új közoktatási törvény küszöbén? címmel három részes szakmai műhelykonferencia sorozatot szervez, ahol a közoktatásban tervezett változtatásokat az elvégzett felmérések alapján rendelkezésre álló tudományos tények tükrében elemzik és véleményezik a téma szakavatott kutatói és szakmapolitikusai. A szervezők ezúton szeretnének fórumot biztosítani a hazai és nemzetközi tapasztalatok elemzésére támaszkodó párbeszédnek, valamint az eltérő modellek, felfogások szakmai, szakmapolitikai kommunikációjának. A rendezvények egy-egy kiemelt területet járnak körül neves előadók és felkért hozzászólók segítségével. A szakmai diskurzus érdekében törekszünk arra, hogy a résztvevők is elmondhassák véleményüket.




Országos Neveléstudományi Konferencia 2010

2010. november 4-6.

A konferencián a Tárki-Tudok poszterbemutató keretében tette közzé a 2010. tavaszán végzett pedagóguskutatásának eredményeit.




Iskolai klíma - Kihívások és válaszok a szakképzésben

Nyitott műhelykonferencia a Kölöknet nevelési portál rendezésében

Helyszín: Millenáris, Jövő Háza Időpont: 2010. október 1.




Oktatási-képzési együttmőködés az Európai Unióban a magyar EU elnökségre való felkészülés jegyében

Workshop az Oktatási és Kulturális Minisztérium és a Tárki Tudok Zrt. közös szervezésében.




TALIS konferencia

Az OECD TALIS nemzetközi összehasonlító tanárkutatás első eredményeinek bemutatására 2009. október 15-én egy szakmai konferencia keretében került sor.




ZÖLD KÖNYV

A magyar közoktatás megújításáért 2008

Megjelent az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal munkáját összegzőZÖLD KÖNYVA magyar közoktatás megújításáért 2008című kiadvány.




A nyitott koordinációs módszer

A nyitott koordinációs módszer Európai Uniós és nemzeti alkalmazásának tapasztalatai, javaslatok megfogalmazása a jövőre nézve

2009. február 19.




Oktatáskutató és szakértő képzés határon túli magyar fiatalok számára

a Szülőföld Alap támogatásával




VII. Nevelésügyi Kongresszus

2008. augusztus 25-28.




A McKinsey cég jelentése arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében

2007. szeptemberében a McKinsey tanácsadó cég összegző jelentést adott ki arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? Az adatokat elemezve arra jutottak, hogy önmagában az oktatásra fordított összegek nagysága ezt nem magyarázza, sőt.




  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu